вівторок, 5 березня 2013 р.

НАВИЧКИ 21 століття


Навчальні та інноваційні навички 

Творчість і інноваційність
•    Здатність оригінальності та інноваційності в  діяльності  
•    Розвиток, впровадження та донесення нових ідей до інших 
•    Відкритість до та сприяння  новим та різноманітним перспективам 
•    Робота над творчими ідеями для внесення вагомого та корисного вкладу у царину, в яку впроваджується інновація  

Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми
•    З’ясування причинно-наслідкових зв’язків, ґрунтовне доведення та розуміння ідей
•    Здійснення вибору та прийняття комплексних рішень 
•    Розуміння взаємозв’язків між системами 
•    Визначення та постановка суттєвих запитань для прояснення різноманітних позицій, що дозволяє приймати кращі рішення 
•    Оформлення, аналіз та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання  
•    Вміле, відповідальне мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження для окреслення, аналізу та вирішення проблем.

Комунікативні навички та навички співробітництва

•    Ефективне формулювання думок та ідей шляхом їх чіткого та зрозумілого висловлення та написання  
•    Демонстрація можливості ефективно співпрацювати з різноманітними групами 
•    Гнучкість та готовність до застосування необхідних компромісів з метою здійснення спільного завдання 
•    Прийняття відповідальності за результати спільної роботи 
•    Розуміння, усвідомлення ролі ефективного спілкування, створення та використання різних видів спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа-засобів в різноманітних формах та в різних умовах.

Вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички


Інформаційна грамотність 
•    Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем. 
•    Базове розуміння етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації 

Медіа грамотність 

•    Розуміння принципу побудови медіа повідомлень, того, для яких цілей та із застосуванням яких інструментів та за яких умов вони зроблені, їх характеристик. 
•    З’ясування способів інтерпретації інформації різними особами, включення або відсутність різних оцінок та точок зору, усвідомлення залежності медіа-повідомлень від ціннісних норм та точок зору та розуміння того, як медіа можуть впливати на думки та поведінку. 
•    Розуміння підґрунтя та базових засад етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації 

IКT – грамотність (Грамотність у галузі інформаційно-комунікаціних технологій)

•    Належне використання цифрових технологій, інструментів та/або комунікаційних мереж для доступу, управління, інтегрування, оцінювання та створення інформаційних даних для успішного функціонування в суспільстві економіки знань. 
•    Використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних/правових питань, пов’язаних з доступом та використанням інформації 


Життєві та кар’єрні навички


Гнучкість та пристосовуваність 
•    Пристосування (адаптація) до різних ролей та рівнів відповідальності 
•    Ефективна праця в умовах двозначності (неоднозначності) та зміни пріоритетів  

Ініціатива та  самоспрямованість 

•    Усвідомлення власного розуміння навчання та своїх потреб щодо навчання 
•    Вихід за межі наявної майстерності та/або вимог навчальної програми для дослідження та розширення свого власного навчального досвіду та досягнення власних навчальних цілей
•    Прояв ініціативи з покращення навичок для досягнення вищого професійного рівня 
•    Визначення навчальних завдань, виділення головних завдань та здійснення їх без зовнішнього стороннього нагляду 
•    Ефективне використання часу та розподіл робочого навантаження 
•    Бажання і здатність навчатися протягом всього життя 

Соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур 

•    Належна та продуктивна праця разом з іншими 
•    Використання для досягнення цілей сукупного інтелекту груп, коли це необхідно 
•    Визнання культурних розбіжностей та використання різних перспектив для підвищення інновації та якості роботи 

Продуктивність та вміння з’ясовувати та враховувати кількісні показники
 

•    Встановлення та слідування високим стандартам і цілям для якісного і вчасного виконання роботи 
•    Демонстрація старанності та позитивної робочої етики (наприклад, пунктуальність та надійність) 

Лідерство та відповідальність
  

•    Використання міжособистісних навичок та навичок вирішення проблем для впливу на інших та ведення їх до мети 
•    Використання сильних сторін інших для досягнення спільної мети. 
•    Виявлення чесної та етичної поведінки 
•    Діяльність відповідно до інтересів широкої спільноти 


Джерело: Партнерство задля розвиту навичок 21 століття (www.21stcenturyskills.org). Використане з дозволу.

1 коментар:

  1. Шановні колеги! Це для нас має бути наріжним камінням в нашій роботі!
    Крокуємо в ногу з сучасністю!
    Л.Е.

    ВідповістиВидалити