Навчальні та інноваційні навички
Творчість і інноваційність
• Здатність оригінальності та інноваційності в діяльності
• Розвиток, впровадження та донесення нових ідей до інших
• Відкритість до та сприяння новим та різноманітним перспективам
• Робота над творчими ідеями для внесення вагомого та корисного вкладу у царину, в яку впроваджується інновація
Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми
• З’ясування причинно-наслідкових зв’язків, ґрунтовне доведення та розуміння ідей
• Здійснення вибору та прийняття комплексних рішень
• Розуміння взаємозв’язків між системами
• Визначення та постановка суттєвих запитань для прояснення різноманітних позицій, що дозволяє приймати кращі рішення
• Оформлення, аналіз та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання
• Вміле, відповідальне мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження для окреслення, аналізу та вирішення проблем.
Комунікативні навички та навички співробітництва
• Ефективне формулювання думок та ідей шляхом їх чіткого та зрозумілого висловлення та написання
• Демонстрація можливості ефективно співпрацювати з різноманітними групами
• Гнучкість та готовність до застосування необхідних компромісів з метою здійснення спільного завдання
• Прийняття відповідальності за результати спільної роботи
• Розуміння, усвідомлення ролі ефективного спілкування, створення та використання різних видів спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа-засобів в різноманітних формах та в різних умовах.
Вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички
Інформаційна грамотність
• Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.
• Базове розуміння етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації
Медіа грамотність
• Розуміння принципу побудови медіа повідомлень, того, для яких цілей та із застосуванням яких інструментів та за яких умов вони зроблені, їх характеристик.
• З’ясування способів інтерпретації інформації різними особами, включення або відсутність різних оцінок та точок зору, усвідомлення залежності медіа-повідомлень від ціннісних норм та точок зору та розуміння того, як медіа можуть впливати на думки та поведінку.
• Розуміння підґрунтя та базових засад етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації
IКT – грамотність (Грамотність у галузі інформаційно-комунікаціних технологій)
• Належне використання цифрових технологій, інструментів та/або комунікаційних мереж для доступу, управління, інтегрування, оцінювання та створення інформаційних даних для успішного функціонування в суспільстві економіки знань.
• Використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних/правових питань, пов’язаних з доступом та використанням інформації
Життєві та кар’єрні навички
Гнучкість та пристосовуваність
• Пристосування (адаптація) до різних ролей та рівнів відповідальності
• Ефективна праця в умовах двозначності (неоднозначності) та зміни пріоритетів
Ініціатива та самоспрямованість
• Усвідомлення власного розуміння навчання та своїх потреб щодо навчання
• Вихід за межі наявної майстерності та/або вимог навчальної програми для дослідження та розширення свого власного навчального досвіду та досягнення власних навчальних цілей
• Прояв ініціативи з покращення навичок для досягнення вищого професійного рівня
• Визначення навчальних завдань, виділення головних завдань та здійснення їх без зовнішнього стороннього нагляду
• Ефективне використання часу та розподіл робочого навантаження
• Бажання і здатність навчатися протягом всього життя
Соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур
• Належна та продуктивна праця разом з іншими
• Використання для досягнення цілей сукупного інтелекту груп, коли це необхідно
• Визнання культурних розбіжностей та використання різних перспектив для підвищення інновації та якості роботи
Продуктивність та вміння з’ясовувати та враховувати кількісні показники
• Встановлення та слідування високим стандартам і цілям для якісного і вчасного виконання роботи
• Демонстрація старанності та позитивної робочої етики (наприклад, пунктуальність та надійність)
Лідерство та відповідальність
• Використання міжособистісних навичок та навичок вирішення проблем для впливу на інших та ведення їх до мети
• Використання сильних сторін інших для досягнення спільної мети.
• Виявлення чесної та етичної поведінки
• Діяльність відповідно до інтересів широкої спільноти
Творчість і інноваційність
• Здатність оригінальності та інноваційності в діяльності
• Розвиток, впровадження та донесення нових ідей до інших
• Відкритість до та сприяння новим та різноманітним перспективам
• Робота над творчими ідеями для внесення вагомого та корисного вкладу у царину, в яку впроваджується інновація
Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми
• З’ясування причинно-наслідкових зв’язків, ґрунтовне доведення та розуміння ідей
• Здійснення вибору та прийняття комплексних рішень
• Розуміння взаємозв’язків між системами
• Визначення та постановка суттєвих запитань для прояснення різноманітних позицій, що дозволяє приймати кращі рішення
• Оформлення, аналіз та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання
• Вміле, відповідальне мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження для окреслення, аналізу та вирішення проблем.
Комунікативні навички та навички співробітництва
• Ефективне формулювання думок та ідей шляхом їх чіткого та зрозумілого висловлення та написання
• Демонстрація можливості ефективно співпрацювати з різноманітними групами
• Гнучкість та готовність до застосування необхідних компромісів з метою здійснення спільного завдання
• Прийняття відповідальності за результати спільної роботи
• Розуміння, усвідомлення ролі ефективного спілкування, створення та використання різних видів спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа-засобів в різноманітних формах та в різних умовах.
Вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички
Інформаційна грамотність
• Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.
• Базове розуміння етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації
Медіа грамотність
• Розуміння принципу побудови медіа повідомлень, того, для яких цілей та із застосуванням яких інструментів та за яких умов вони зроблені, їх характеристик.
• З’ясування способів інтерпретації інформації різними особами, включення або відсутність різних оцінок та точок зору, усвідомлення залежності медіа-повідомлень від ціннісних норм та точок зору та розуміння того, як медіа можуть впливати на думки та поведінку.
• Розуміння підґрунтя та базових засад етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації
IКT – грамотність (Грамотність у галузі інформаційно-комунікаціних технологій)
• Належне використання цифрових технологій, інструментів та/або комунікаційних мереж для доступу, управління, інтегрування, оцінювання та створення інформаційних даних для успішного функціонування в суспільстві економіки знань.
• Використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних/правових питань, пов’язаних з доступом та використанням інформації
Життєві та кар’єрні навички
Гнучкість та пристосовуваність
• Пристосування (адаптація) до різних ролей та рівнів відповідальності
• Ефективна праця в умовах двозначності (неоднозначності) та зміни пріоритетів
Ініціатива та самоспрямованість
• Усвідомлення власного розуміння навчання та своїх потреб щодо навчання
• Вихід за межі наявної майстерності та/або вимог навчальної програми для дослідження та розширення свого власного навчального досвіду та досягнення власних навчальних цілей
• Прояв ініціативи з покращення навичок для досягнення вищого професійного рівня
• Визначення навчальних завдань, виділення головних завдань та здійснення їх без зовнішнього стороннього нагляду
• Ефективне використання часу та розподіл робочого навантаження
• Бажання і здатність навчатися протягом всього життя
Соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур
• Належна та продуктивна праця разом з іншими
• Використання для досягнення цілей сукупного інтелекту груп, коли це необхідно
• Визнання культурних розбіжностей та використання різних перспектив для підвищення інновації та якості роботи
Продуктивність та вміння з’ясовувати та враховувати кількісні показники
• Встановлення та слідування високим стандартам і цілям для якісного і вчасного виконання роботи
• Демонстрація старанності та позитивної робочої етики (наприклад, пунктуальність та надійність)
Лідерство та відповідальність
• Використання міжособистісних навичок та навичок вирішення проблем для впливу на інших та ведення їх до мети
• Використання сильних сторін інших для досягнення спільної мети.
• Виявлення чесної та етичної поведінки
• Діяльність відповідно до інтересів широкої спільноти
Джерело: Партнерство задля розвиту навичок 21 століття (www.21stcenturyskills.org). Використане з дозволу.
Шановні колеги! Це для нас має бути наріжним камінням в нашій роботі!
ВідповістиВидалитиКрокуємо в ногу з сучасністю!
Л.Е.